Za razliku od novogodišnjih odluka, jesen je doba godine kad počinje „reset“ nakon godišnjih odmora i vrućina. Početak je to i nove školske godine, te je odlično vrijeme za započinjanje sa novim fitness programom.

POSTAVITE CILJEVE

Neka Vaši ciljevi budu praktički i jednostavni. Počnite s kratkim vježbama za koje znate da će te ih moči ispuniti. npr. odredite si večernju šetnju od sat vremena svaki drugi dan, potom počnite polagano tračati. Napredak ćete vidjeti vrlo brzo, a to će Vam pružiti dodatnu motivaciju za dalje.

Ostanite ustrajni, najviše odustajanja se dogodi u prvih 30 dana, toliko naime, tijelu treba da se navikne na promjenu rutine. Pokušajte vježbu ne zabraviti uklopiti u raspored tako da vam ne bude preveliki teret, a da ujedno stvorite rutinu.

PROBAJTE VJEŽBATI U JUTRO 

Blagodati jutra već su poznate. Vježbanjem u jutro sagorijevat ćete više kalorija tijekom dana, a i osjećat ćete se manje umorno, te znamo da se puno lakše natjerati na trčanje do podne nego nakon što se vratite s posla.

UPISI NA TEČAJEVE

Preko ljeta je zbog godišnjih odmora zatišje u upisivanju novih polaznika sportova i tečajeva, a oko rujna sve to „oživi“ pa možete pronaći nešto novo za isprobati, npr. ples, zumba, aerobik….

BOLJE VRIJEME

Svježi zrak i šarenilo lišća odlična su podloga dugim šetnjama i trčanju u prirodi, parku ili po šumskim putevima. UV zračenje je za red veličine manje a i temperature padaju na podnošljivu razinu

Ne morate nužno vježbati kako bi ste aktivirali tijelo. Jesensko grabljanje lišća ili branje jabuka pošteno će vas izmoriti, recimo, pola sata grabljanja lišća potrošiti će oko 140 kalorija (osoba od 75 kg).

PRIKLADNO SE OBUCITE

Hladnije vrijeme, posebno u kasnu jesen, ima demotivirajući učinak na mnoge, no to zaista ne treba biti tako. Slojevito se oblačite i imajte u garderobi trenirke i šuškavce koje možete naći i u našoj ponudi. Današnji kvalitetni primjerci su tanki i lagani, a pružaju dobra svojstva zaštite od vjetra i kiše.

Unutarnji sloj odjeće trebao bi biti od materijala koji ne upija znoj, već ga prenosi na vanjske slojeve, a srednji sloj bi vas trebao grijati. 

UNOS TEKUĆINE

Hladnoća smanjuje osjećaj žeđi ai unos dovoljne količine tekućine bitan je čak i kad sunce ne grije. Da, manje se znojite, ali i izdisajem se gubi tekućina i elektroliti, stoga ne zaboravite sa sobom uvijek imati bočicu vode. To će vam pomoći i u regulaciji apetita u boljem oporavku od vježbanja.

Tijekom hladnijeg vremena dobar odabir je i zeleni ili crni čaj kojeg možete ponijeti u termosici. Zagrijati će vas a sadrže i antioksidanse koji jačaju imunitet. Kofein koji sadrže dobar je za poboljšanje sportske izvedbe, no ne treba pretjerivati.

PAZITI NA SLATKIŠE

Bliži se vrijeme raznih blagdana i u redu je povremeno se počastiti, no pazite na unos količine. Mnogo je bolje jesti orašaste plodove kao što su: orah, badem, lješnjak, muškatni oraščić…. 

VJEŽBANJE U ZATVORENOM PROSTORU

Sobni bicikl ili mali trampolin dobre su investicije tijekom kišnog razdoblja. Pokoji uteg također nije na odmet. Vježbe sa svim ovim spravama možete izvoditi u toplini svog doma, a ako malo potražite po internetu, začuditi će te se koliko sve vježbi možete raditi s običnim bučicama.

BUDITE VIDLJIVI

Budući da su dani sve kraći, trebate pripaziti na ostale sudionike u prometu ako trčite vani. Nemojte računati na ostale i uzmite sigurnost u svoje ruke, jer pješak nije tako lako uočljiv osobito ako se ne  kreće po osvijetljenim cestama. Povežite reflektirajuće vrpce ili nabavite odjeću s reflektirajućim elementima koji će osigurati da vas vozač opazi na vrijeme.

NAGRADITE SE 

Promjene u rutini nisu lake i vrlo su stresne. Ako ste ispunili zadane ciljeve, zašto se ne nagraditi? Počastite se izlaskom, izletom ili još bolje novim komadom sportske odjeće. Uskoro će vam dovoljna motivacija biti napredak kojeg postižete vježbanjem, ima li išta bolje od toga?

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *