Važno je znati prepoznati i ponuditi djetetu sport koji mu najbolje odgovara, a onda pustiti dijete da odluči je li to nešto što ga zanima. Bavljenje sportom može poboljšati zdravlje djeteta, društvene vještine i savjest u vlastitom tijelu i sposobnostima. Djeca su različita i tako nekom djetetu neki sport više odgovara od drugog. Roditelji su sami odgovorni za planiranje i provođenje sportskih aktivnosti svoje djece. Uvijek morate razmisliti o stvarima koja očekuju vas i vaše dijete ako ga odlučite upisati na neku od sportskih aktivnosti.

Pokušati ćemo vam pomoći odlučiti se za aktivnost koja je najbolja za vaše dijete.

NOGOMET

Za igranje nogometa dijete mora biti puno energije, društveno i prilagodljivo. Istraživanja su pokazala da bi trebali pričekat da vaše dijete napuni 5 ili 6 godina te da pokaže zanimanje za napucavanje lopte. U toj dobi dijete već može dobro surađivati unutar momčadi, te pokazati zanimanje za taj sport. Nogomet poboljšava osjećaj ravnoteže, snagu krvožilnog sustava, reakcije i koordinaciju nogu i očiju. Ako dijete igra nogomet vrlo je važno da nosi kostobrane, a udaranje lopte glavom nije preporučljivo kao niti klizeći startovi.

KOŠARKA

Košarkom se mogu baviti sva djeca, a visina nije presudan faktor. Za mlađe uzraste postoje niži koševi, manje lopte i tereni, tako da i mali polaznici mogu napredovati. Dobra dob za početak bavljenja košarkom je između 6. i 8. godine. Košarka poboljšava čvrstoću krvožilnog sustava, snagu gornjeg i donjeg dijela tijela, te koordinaciju očiju i ruku.

Osim što podučava timskoj igri, može povećavati samopouzdanje više nego ostali sportovi. Koševe je prilično lako postizati dok djetetu treba ponekad mnogo godina da počne zabijati golove. O kojem god sportu se radilo, roditelji se trebaju pripremiti na mogućnosti da će njihovo dijete često „grijati“ klupu.

GIMNASTIKA

Gimnastikom se mogu baviti djeca već nakon navršenih god i pol. Ona izgrađuje sve mišiće, poboljšava koordinaciju, orijentaciju u prostoru i gipkost. Vladanje tjelesnim pokretima povećava samopouzdanje mnogo više nego ostali sportovi. 

Važno je paziti na ozljede leđa i zglobova koje su jako česte, a za gimnastiku je važno izabrati trenera koji naglasak stavlja na zabavu i sigurnost.

ODBOJKA

Odbojka je timski sport koji će najbolje odgovarati djeci s razvijenim timskim duhom. Kao što to nije u košarci u odbojci je djetetova visina prednost. Međutim, ona nije ključna jer i niži igrači mogu biti glavni nositelji igre svoje momčadi. Odbojka razvija snagu, vježba reflekse, poboljšava okretnost i koncentraciju. Također uči djecu da vjeruju i oslanjaju se na svoje vršnjake.

Za sprječavanje ozljeda preporuča se nošenje štitnika za koljena i dobro zagrijavanje prije treninga ili utakmice.

PLIVANJE

Plivanje je idealan sport za djecu svih dobnih skupina i tjelesnih sposobnosti zbog činjenice da jača krvožilni sustav i poboljšava motoričke sposobnosti, iako je mnogima nažalost nedostupan. Kod plivanja je važno da dijete prije svakog treninga napravi vježbe istezanja na suhom. Roditelji bi trebali paziti da djeca nakon plivanja dobro obrišu uši kako bi se izbjegle upale.

BORILAČKE VJEŠTINE

Vrlo  su dobar izbor za individualistički orijentiranu djecu. Borilački sportovi poput karatea, tae kwon doo-a ili judo-a, već su dugo popularni među mladim uzrastima.  Sportom se mogu početi baviti već s 4 godine. Korist bavljenja borilačkim vještinama su razvijanje snage, jačanje krvožilnog sustava, poboljšanje ravnoteže i gipkosti te ublažavanje stresa. Osim samoobrane, borilačke vještine uče djecu samodisciplini, povezanosti tijela i duha te poštovanju drugih.

KLIZANJE

Ovo je savršeni zimski sport zbog lake dostupnosti klizačkih dvorana ili klizališta na otvorenom. Škole klizanja su vrlo popularne, a djeca ih mogu pohađati već od 4 godine.osim umjetničkog klizanja, djeca se mogu baviti i drugim sportovima poput hokeja na ledu. Klizanje razvija mišićnu snagu, izdržljivost i okretnost.

Djecu je vrlo važno od malih nogu usmjeravati na fizičku aktivnost. Pri tome svakako treba pripaziti na osobne sklonosti i želje vašeg djeteta. Pokušajte ponuditi djetetu nekoliko aktivnosti koje može probati i onda odabrati onu koja mu se najviše sviđa. Dijete koje samo izabere svoj sport više će uživati u njemu i duže će se njime baviti. To će ujedno utjecati pozitivno na razvoj djeteta i podariti mu brojne zdravstvene koristi te životne lekcije koje inače ne može dobiti dok sjedi kod kuće pred TV-o.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *