Za istinske ljubitelje sporta novi par tenisica za vježbanje je prekrasna stvar. Bez obzira na to jeste li trkač, ljubitelj HIIT-a

(ŠTO JE HIIT? U tipičnom HIIT-u izmjenjuju se kratkotrajni intervali visokog intenziteta s manje intenzivnim intervalima aktivnog oporavka. Intervali visokog intenziteta trebaju biti na cca 90% maksimalne frekvencije srca, a intervali oporavka na cca 50% maksimuma.

Za razliku od tradicionalnog aerobnog treninga (npr. 45-60 minuta na traci u ujednačenom tempu), HIIT uz to što štedi vrijeme (tipično traje od 20-30 minuta ovisno o utreniranosti) omogućuje dugotrajno povećanje bazalnog metabolizma nakon treninga.

Dokazano je da je 24 sata nakon odrađenog HIIT-a bazalni metabolizam 5-10% veći od onoga nakon aerobnog treninga standardnog tipa. To znači da tijelo i dugo nakon takvoga treninga troši masne rezerve čak i u mirovanju.

Takav učinak se postiže zahvaljujući efektu koji se zove EPOC (Excess Post-Exercise Oxygen Consumption), a koji označava povećani primitak kisika u oporavku. Što to znači u praksi? Ako ste ispravno izveli HIIT, odmah po završetku treninga hvatat ćete dah, obilno se znojiti i osjećati određenu slabost u nogama.)

ili netko tko voli svaki trening začiniti novim vježbama, ključno je imati solidan par tenisica.

No one se s vremenom troše i trebali biste ih zamijeniti. Koliko često trebate zamijeniti tenisice za trčanje ili tenisice za vježbanje?

Točan odgovor ovisit će o brojnim čimbenicima, ali, općenito, stručnjaci preporučuju zamjenu tenisica na svakih 300 do 500 pređenih kilometara (to je korisno ako koristite aplikaciju za praćenje aktivnosti) ili svakih šest do osam mjeseci, ovisno o tome što prije prođe. No, za one koji su izrazito aktivni, ovaj vremenski okvir može biti i kraći od tri mjeseca.

Primjerice, dr. Saylee Tulpule, stručnjakinja za stopala i gležnjeve, objasnila je da će osoba koja više puta tjedno radi HIIT treninge morati češće zamijeniti tenisice od nekoga tko nekoliko puta tjedno odrađuje 30-minutne šetnje.

Mnogo je drugih čimbenika koje treba uzeti u obzir, poput materijala tenisica, terena na kojem se trči, težine osobe koja vježba, kao i tip njegovog stopala.

Čak i ako ne pratite sve ove čimbenike, postoje fizički znakovi koji ukazuju da je vrijeme da kupite nove tenisice. Pretjerana fleksibilnost jedna je od njih.

Tenisice za trčanje dizajnirane su da budu fleksibilne u prednjem dijelu stopala jer se tu vaše kosti savijaju, pa ako primijetite fleksibilnost u prednjem dijelu stopala, to nije razlog za brigu, ali ako se počne savijati u srednjem dijelu stopala i peti, to je stvarno dobar znak da Vam trebaju nove tenisice, jer one nisu dizajnirane da budu fleksibilne u tim dijelovima stopala.

Pretjerano trošenje potplata još je jedan znak za uzbunu. Naravno, treba obratiti pažnju i na stanje materijala od kojeg su tenisice napravljene, ako primijetite oštećenja i rupe, vrijeme je za nove tenisice.

Wenjay Sung, pedijatar iz bolnice Methodist u Južnoj Kaliforniji, rekao je da redovita zamjena tenisica može pomoći u sprječavanju atletskog stopala, osim toga, korisno je pratiti tehnološki napredak proizvodnje.

Odgovori